Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 20 de maig del 2014

GRÀFICAMENT DIFERENTS, SIGNIFICATIVAMENT IGUALS?

Després de fer per segona vegada el dibuix de: "L'educació el moviment i jo", m'he donat compte que pareixia que havia dibuixat tot el contrari...què m'haurà fet pensar de manera diferent?

Mireu el primer dibuix:
Es veu com un entrenador/professor d'e.f ensenya com s'ha de fer "X" habilitat física, o la manera d'entrenar qualsevol activitat tècnica. En fi, el què fan els nens no és l'important, sinó que es presenta l'entrenador instruïnt, i a més dalt apareix un llibre tatxat, com dient :prohibit!

I ara mireu el segon dibuix:
És un professor/entrenador corrent, però no té cos ni cap, aquest és un llibre, totalment al contrari del primer dibuix (que apareix tatxat). Per què m'ha vingut al cap aquesta contradicció (si es pot dir així, és clar!)? Què m'ha fet canviar d'idea (si és que he canviat)?

Bé, el que jo pense és que en el primer dibuix, el què pretenia explicar és que a la pràctica física amb els nens no s'ha de donar teoria, no se'ls ha de donar cap mena d'apunts ni llibres per a aprendre els fonaments de l'e.f, per això ja estem els professors, sinó que han de jugar, divertir-se i aprendre noves habilitats motrius que són fonamentals per al dia a dia i que ajuden al desenvolupament del cos d'aquestos nens.
Per altra banda en el segon dibuix tenim tot el contrari, en més d'un llibre prohibit, tenim un cos de llibre, per què es preguntareu... Doncs bé, no es que siga el contrari que l'altre dibuix, en absolut, sinó que ho he enfocat d'una altra prespectiva, i és que per a ser un bon professor o entrenador no serveix sols que t'agrade l'esport, no serveix sols que tingues vocació... sinó que darrere de cadascun d'aquests hi ha unes bases metodològiques molt fortes, hi ha uns coneixements brutals en quant a l'àmbit en què ens trobem, hi ha hores de sacrifici, hores estudiades, hores sentades sense poder fer esport i formar-te per a poder ser algú en un futur, etc... 
Per a que després diguen que no anem preparats. No parlem sols de aprovar el Grau, sinó que després ens esperen masters, opocicions si tenim l'oportunitat, investigacions, etc... OBRIU L'ULL JA!!

En fi, dibuixos molt diferents amb el mateix significat, no?


2 comentaris:

  1. Per qué és un llibre prohibit? Màgrada la idea de altra perspectiva. Crec que veure la realitat des de diferents perspectivas és intrínsecament enriquidor.

    ResponElimina
  2. No sé per què ho vaig prohibir, però ja es veu com el segon dibuix reflexa molt millor el què pense i defense!

    ResponElimina